الجمعة، نوفمبر 06، 2009

انا واوباما







هل لاحظت الشبه الشديد فى الملامح بينى وبين الرئيس اوباما ؟؟؟؟؟
لو انك لاحظت فسأخبرك ان كثيرون غيرك فعلوها من قبل .....وان لم تجد اى شبه على الاطلاق فأنا معك بالتأكيد ولا اصدقهم تماما مثلك , ودائما اوافقهم على كلامهم فقط حتى اخلص منهم لا اكثر!! , كثير من اصدقائى - المقربين وغير المقربين - دائما يلمحون لى بالشبه الشديد فى الملامح بينى وبين الرئيس الحالى لاكبر دولة فى العالم (امريكا )رغم اختلاف الاصول الافريقية بيننا , فهو ذو اصول كينية , بينما انا من اول عزبة النخل .....

والمثل بيقول (يخلق من الشبه اربعة واربعين ) ...و قد يزيد فى هذه الايام على الرقم السابق ليصل الى المئات من البشر المتشابهين فى الشكل , فهذا المثل منذ مئات السنين والبشر تضاعفوا مئات مئات بل الالاف المرات .... فانتظر ان تجد شبيهك فى اى مكان فى العالم حتى لو فى بلاد الواق واق ...
وكلما لفت احدهم نظرى الى تشابه شكلى مع مستر (اوباما) , اخبره بكل برود وتكبر....لاء طبعا..... دا هو اللى شبهى !!!!!! , وهو اوباما يطول بيقى شبهى.... اصلا ؟؟؟؟
فأنا مسلم وعربى ومصرى و اهلاوى وبلبس نظارة طبية كمان ...... هو يطول يبقى اى واحدة من الحاجات اللى فاتت دى اصلا ....!!!!!
لماذا كل هذا الكلام السابق ؟؟؟؟ واسمع منكم من يقول : ياعم شبه أوباما ..وايه المشكلة ؟؟
وأجيب : لانه دائما ما يعتز الانسان بشكله وتفاصيل وجهه حتى ولو هو غير معجب به - خلقة ربنا هيعمل فيها ايه يعنى ؟؟- , وتجده يحتفظ بمئات الصور له فى كل مكان وزمان منذ الصغر حتى مماته ... وحيدا او مع من يعرفهم او مع من لايعرفهم حتى .
وأنا أعتز كثيرا بشكلى ولا اتمنى ان يكون هناك شبه بينى وبين اى حد ....حتى ولو كان اوباما بذات نفسه .
أرجوكم ماحدش يقولى تانى انى شبه اوباما ....... هزعل

هناك 3 تعليقات:

غير معرف يقول...

انت احلي بكتير

شريف القاضى يقول...

غير معروف :عارفك كويس جدا جدا

غير معرف يقول...

لا متعرفنيش اتحداك